pátek 15. prosince 2017

Můj den

Čtvrtek 14. 12. 2017, Changshu

Každý den v týdnu je jiný. Například pravidelně v pondělí máme Global Issue Forums, kde po přednášce jednoho z členů komunity nebo hostů rozebíráme nějakou problematiku. Po škole mám různé aktivity, kterým tu říkáme Zhixing neboli učení děláním? V pátek se učíme jen tři hodiny a pak máme setkání celé školy, potom našim Crews (menších skupinek) a zbytek dne vyplní služby - např. učení ve školách nebo pomoc v autistickém centru v Changshu. Některé dny máme přednášky, promítání filmů, workshopy nebo jiné akce, takže nejde přesně popsat, co se ve všední den děje.

7:20 - Zvoní mi budík a probouzím se. Dělám si culík, zapínám topení a jdu do koupelny. Koupelnu máme společnou pro šest pokojů (je v ní proto taky 5 sprch). Všude po zemi jsou z nějakého důvodu vlasy a já ráda chodím bosa, takže je jako ranní rozcvičku přeskakuji. Přeju dobré ráno usmívající se Paule, která se probouzí stejně jako já. Odskáču zpátky do pokoje. Dveře přivřu, aby za mnou nepráskly. Obleču se do co nejvíce vrstev, protože venku je strašná zima a ještě jsem si nestihla sehnat pořádné zimní oblečení.

7:45 - Probouzím Mini a Siu, kterou je téměř nemožné dostat z postele. Strkám nabíječku do batohu, protože můj počítač bez ní umírá po dvou hodinách. Koukám se jaký je den (dnes je day 2) a běžím do jídelny.

7:50 - Beru si do ruky brčko a své tři ranní jogurty, na které jsem přešla, když jsem si uvědomila, že spánek je důležitější než půlhodinové snídání všech chodů, které jsem provozovala na začátku roku. Se Salihou pijeme jogurty a přecházíme do science building, co nejrychleji, abychom neumrzly.

8:00-9:50 - Začíná nám hodina. Máme dva bloky chemie (2x50 min) a píšeme test ze stechiometrie. Hodně lidí dneska zaspalo, takže s testem začínáme až o čtvrt hodiny později, když tu je většina. Konec dvojitého bloku. Všichni jsme mrtví. Nikdo to nestihl a Saliha zjistila, že přeskočila celou stránku se sedmi cvičeními. Já jsem tentokrát nestihla celé cvičení za 6 bodů, takže se jen smějeme a jsme rády, že to máme za sebou.

9:50-10:10 - Přecházíme zpět do jídelny a bereme si sváču. Dneska v ní nejsou červené fazole! Milé to překvapení. :-) S Milenou jdeme na čínštinu s naší oblíbenou Feng lao shi.

10:10-11:00 - Začíná nám hodina. Dneska překládáme dopis a hledáme v něm gramatické chyby.

11:00 - Hodina končí, ale smíme odejít teprve až každý odpovíme na tři otázky ohledně dopisu, které nám dá Feng lao shi u dveří.

11:10-12:00 - Jdu zpátky do science building. Začíná nám matika s Eyupem. Píšeme test na funkce. Druhá polovina testu je paper 2, který se píše s grafickou kalkulačkou a my zjišťujeme, že nevíme, jak ji používat. :-D

12:00-12:30 - S Christabel jdeme na oběd. Stoupám si do své oblíbené (bohužel nejdelší) fronty, kde máme mezinárodní kuchyni. Beru si k tomu ještě salát a meloun. Jdeme si sednout s Yuan a brečíme spolu nad testem z matiky. Ezgi se mě zeptá, jestli se nechci přidat k jejímu týmu na olympiádu z biologie dneska po škole. No, jasně.

13:00-13:50 - Mám volný blok. Jdu si zkusit vložit hotovost na čínskou kartu v bankomatu, abych si mohla konečně objednat nějaké to zimní oblečení na Taobau, ale zjišťuji, že jsem zapomněla svůj PIN (fail :-D), a tak jdu zpátky do pokoje trochu si odpočinout.

14:00-14:50 - Poslední hodina je ekonomie s Kenem. Jsem tu ještě pořád nová, ale už jsem se zorientovala. Z prvního testu se mi zázrakem podařilo dostat 7.

14:50 - Po hodině jdu najít Ezgi a zbytek týmu. Posbíráme Jimun a Christabel a jdeme se zaregistrovat k olympiádě.

15:15-16:00 - Jíme Bebe (Bebe jsem neměla od srpna), které nám přinesla fyzikářka Sefika a řešíme úlohy. Bavilo mě to, takže se určitě přihlásím i příští měsíc.

16:00-17:30 - Nabízím se Ezgi, že s ní půjdu nakoupit suroviny na tureckou večeři pro Heimat - náš house s 50 hladovými krky. Do Jimailongu (nejbližší větší supermarket) to trvá zhruba 15 minut pěšky a jedno tříminutové přebíhání šestiproudé silnice. Překládáme si suroviny do čínštiny a ptáme se prodavaček. Nihao, nihao fanqiejiang?

17:30-19:00 - Zmrzlé klepeme na dveře Donalda a Kristiny, kteří nám dovolili u nich vařit v kuchyni. Vaříme 4kg bulguru, krájíme cibule, rajčata a papriky. Přidává se k nám Nada, Yuan a Diana. Myju si ruce od cibule a běžím na poslední zkoušku s orchestrem a sborem. Zítra máme vánoční koncert pro celou školu. Dozvídáme se, že zítra bude i vánoční večeře. Jeej!

21:30 - Check! Protáhlo se to, a tak jdeme rovnou z divadla. (Check - v 21:30 od něděle do čtvrtka a 23:30 v pátek a sobotu, se musíme nahlásit, že jsme živí a potom už nemůžeme opustit kampus.)

21:30-22:30 - Jíme tureckou večeri a povídáme si. Spousta druháků, kteří se přihlásili early decision I se dnes dostali na své vysněné vysoké školy, a tak máme všichni dobrou náladu. Ti, kteří se nedostali asi mlčí nebo se schovávají. Objednávám si Bubbletea se Siou, protože si ho zasloužím po dvou vyčerpávajících testech v jednom dni.

22:30 - Jdu se vysprchovat a udělat si úkol z biologie.

24:00 - Zhasínám světlo. Přeju dobrou noc Sie a Mini, které asi nespí nebo co. Strkám si špunty do uší (nevím, co bych bez nich dělala) a jdu spát.

ŠOKY (žádný šoky nemám, takže jen zajímavosti):
Hair donation už se blíží. Bude po Vánocích až se vrátíme z prázdnin.

Začala jsem si psát na jídlo ve společné lednici jestli to sníš, zemřeš a bude to bolet a lidi mi to přestali jíst. :-)

V Ulabu jsem dostala na starost pondělní vtipy. Týden sbíráme vtipy z chemie, biologie a fyziky, a pak je v neděli večer s Fahmidem tiskneme a věšíme po celé science building.

Nevím, jak mám 24. oslavit Vánoce, jestli máte někdo nějaký tip, tak mi prosím napište. Nebo je lepší je neslavit vůbec?

Proč se říká, že jsou Číňané dobří v matice? I kdybyste byli absolutní antitalent, tak jste v čínských školách nuceni počítat a počítat až se vám to dostane do hlavy. Někteří z nich ani nehnou v hodině prstem, neudělají jediný úkol a dostanou 7. :-D Na druhou stranu mají velkou nevýhodu třeba v biologii, kde se musí učit terminologii od znova, protože jejich mitochondrie je xian li ti.

~Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat