pátek 8. září 2017

Opening ceremony

V úterý 5. 9. jsme se všichni navlíkli do národních kostýmů. Některým teda nezávidím, protože na sobě měli čtyři vrstvy, pletené punčochy a vlněné sukně. Přijeli rodiče některých studentů, čínská vláda a pár lidí z UWC Robert Bosch College. Namačkali jsme se do divadla a začalo Opening ceremony.


Tahle husťárna se jmenuje Dragon dance a ta hustá holka vepředu je moje spolubydlící Mini! Všichni zahraniční studenti mají povinnost přidat se alespoň k jedné čínské aktivitě. Nabízí se dračí lodě, dragon dance, lion dance, čajové rituály, kaligrafie, malování na hedvábí, pekingská opera, čínské drama, čínský orchestr nebo bojová umění.


Přidala jsem se ke sboru a během tří zkoušek jsme s Christophem nacvičili dva spirituály. Jinak asi před týdnem jsem zažádala o přístup k houslím a zkoušecí místnosti, ale zatím se nic neděje.

Můžete si zase zahrát Najdi Lenku. Vážně jsem se snažila aby byla naše vlajka vidět, ale bylo to dost těžké vzhledem k tomu, že jsem tady jediná. Jediná. Zní to děsivě. Vždyť celý život jsem byla obklopená jen lidma z Čech. Občas se zastavím a přijde mi to vtipný. Nikdo kolem mě nezná krtečka. Nikdo nemluví česky (až na holku z Polska, která umí říct ahoj). Všechno co tak moc řešíme v Čechách tady zní úplně nedůležitě, protože v každé zemi mají jiné problémy. Myslela jsem, že zažiju kulturní šok, ale popravdě řečeno se nic takového zatím nestalo.


Dole na obrázku jsem s Mini a Siou. Pořád jsme v pokojíčku jen tři, ale vyhovuje nám to. Možná nám ještě někdo přijede, protože vedení školy chce využít každou volnou postel, aby si UWC mohlo zažít více lidí.


Po tomhle všem přišlo to nejlepší! Hostina. Přišla jsem si zase jako v Bradavicích. Tolik dortíku jsem v životě neviděla. :-D

ŠOKY TÝDNE:
Zašli jsme do KFC, protože mi spousta lidí tvrdila jak je lepší než jinde ve světě. Je to stejný. Akorát ke všemu je pekingská omáčka a když si dáte nepikantní kuřecí křidýlka, jsou pálivá a když si dáte pikantní, shoříte. Jo a mají mangovou zmrzlinu!
Lidi neznají skauty. Fakt nikdo!
O tomhle jsem se myslím ještě nezmiňovala. Na našem kampusu postavili školku! Máme tady díky tomu obrovské hřiště.
Baví mě chodit na přednášky univerzit (každý týden se tady alespoň jedna univerzita objeví), kde představují školu a vysvětlují proč je nejlepší. Zatím mě nejvíc nadchla NYU Abu Dhabi, když opomenu to, že vezmou jen 2% uchazečů.
Přihlásila jsem se jako dobrovolník k provázení bohatých čínských rodičů po kampusu a tolik pochval jsem za den ještě neslyšela. Jsem hezká, protože jsem bílá...

~ Lenka

2 komentáře:

  1. Ahoj Lenko! Už jsem ti hrozně dlouho chtěla napsat komentář, ale nějak jsem nevěděla, co (věděla, pěkně kecám, jenomže jsem to chtěla napsat anonymně, ale jak se zdá, tak to můj počítač nezmákne). Vypadá to naprosto hustě. A ta angličtina s dětmi musí bý úžasná! Čím přesně tě nadchla ta škola? Jak tě znám, máš určitě nějaký důvod!(btw. myslím, že se tam máš šanci dostat, naprosto vážně :-) ) S pálivostí kuřecích křidýlek je to vážně hustý (ale ta magová zmrzlina je ještě hustější). Je mi moc líto, že tam nemůžu být s tebou, ale přechází to, když vidím, že jsi tam šťastná. I za tak krátkou dobu jsi se stačila změnit. Ale pozitivně! Zdá se mi, že ses víc otevřela. Moc se mi líbí, že si vedeš tenhle blog! Je to úžasné! Moc mě baví číst.
    Určitě pokračuj! Těším se na další příspěvek :-)
    Agent K. , který rozhodně ještě na Krtečka nezapomněl! :-) Pozdravuj Minu a Siu!!
    Ps: ty jsi hezká a tak to je, to že tady lidé tak často nechválí to, co je hezké a spíš se zaměřují na to ošklivé, je prostě jen blbá povaha.

    OdpovědětVymazat
  2. Kiki! Já zrovna angličtinu neučím. Přihlásila jsem se k podobnému programu, který se jmenuje U-lab. Budeme chodit do škol v Changshu a ukazovat dětem fyzikální a chemické pokusy, protože nic takového v hodinách nedělají a vědy je potom tolik nelákají. :-)
    NYU Abu Dhabi je tak mezinárodní, že nemá žádnou národnostní většinu. Má skvělý kampus a programy. Nabízí plná stipendia pro mezinárodní studenty a další super věci. Pozdravuju Agente K.

    OdpovědětVymazat