neděle 20. srpna 2017

První den v Changshu

Do Šanghaje jsem přiletěla okolo čtvrté odpoledne. Podařilo vyplnit arrival card (nerozuměla jsem polovině těch slov) a ještě přitom pomoci zoufalé japonské babičce, která neuměla anglicky ani slovo. Vyzvedla jsem si kufr a vydala se hledat pitnou vodu. Po půl hodině jsem vodu našla, ale uškvařila mi plastovou lahvičku, protože v nabídce byla jen hot a warm. (Voda je vždy alespoň teplá, protože si Číňani myslí, že studená je nezdravá.)

V půl sedmé nás na letišti vyzvedl autobus. Sedla jsem si s Miou z Kanady a podívali jsme se na její oblíbený film Sabrina. Těsně před koncem jsme ho ale musely zastavit, protože se před námi objevil nádherně osvícený ostrov s kampusem. Hluk jsme všichni uslyšeli hned. Autobus otevřel dveře a jakmile někdo vyšel ven, strhl ho dav jásajících studentů. Na škole visel obrovský nápis Welcome home. Lidi okolo zpívali, hráli na bubny, tancovali a jeden kluk se tam jen tak procházel 2 metry nad námi na chůdách.


Hned se ke mně seběhly mé spolubydlící Sia a Mini a se silným čínským přízvukem volaly Lenka? Lenka! Lenka! Smály se tak, že nešlo se nesmát s nimi. Výměnou za pas mi daly UWC tašku s UWC tričkem a lahví a nadšeně mě odtáhly na pokoj.

Další den jsem se probudila v půl jedné odpoledne!!! Dost mě to vyděsilo, protože mě nikdo neprobudil a nechali mě tam jen tak ležet. Nic se ale nestalo. Akorát jsem zmeškala snídani i oběd. :-D Mini mě provedla po škole, která je mimochodem neskutečně nádherná a obrovská. Pořád se tady dost ztrácím.

Po celém kampusu je spousta zeleně. :-)

Abych napravila, co jsem zmeškala, přidala jsem se k pár lidem, kteří se vydali do města na jídlo. Asi 10 minut od kampusu naší školy se nachází trh Yan Li Village. K večeru si zde místní rozestaví stánky se smaženou rýží, desítkami druhů nudlí a masovými špízy - chuan'r 串儿.

Většina lidí v Číně používá síť WeChat, což je kombinace WhatsAppu s Instagramem a Facebookem, kterou povoluje čínská vláda. S WeChatem se dá i platit, a proto když přijdete do obchodu s oblečením, supermarketu, ke kadeřníkovi nebo i k tomu nejmenšímu stánku na ulici, zapnete WeChat, sejmete prodavačův QR kód a je zaplaceno.

Příprava vepřových a kuřecích špízů - chuan'r. Můžete si všimnout QR kódu vlevo nahoře.

Poprosila jsem čínské spolužáky, aby mi objednali cokoliv (protože jsem den nejedla). Ochutnala jsem velmi mastné a slané čínské nudle a špízy, které byly vynikající, ale moc měkké na to, aby byly ze skutečného masa.

Nevím, jestli to máme v Čechách také, ale setkala jsem se s tím poprvé. Jídlo ze stánku se servíruje nejen do misky, ale také do sáčku, takže když dojíte vyhodíte sáček a miska je čistá.

ŠOKY DNE:
Trochu jsem se lekla, když jsem místo prádla na sušáku uviděla 8 mrtvých kachen vlajících ve větru přímo vedle šestiproudé silnice.
Čínané neplatí v hotovosti ani kartou ale přes WeChat.
Řidiči neustále troubí.

~ Lenka


Žádné komentáře:

Okomentovat