středa 9. srpna 2017

Týden do odletu

Za týden odlétám z Vídně s přestupem v Paříži do Šanghaje s kufrem plným národních kostýmů, zubních kartáčků a náhradních brýlí. Pokud se mi podaří nastoupit do správných letadel a autobusů, měla bych se objevit 17. srpna večer v městečku Changshu.

V Changshu žije stejně jako v Praze přes milión obyvatel.

Budu studovat dva roky na jedné ze škol United World College, která vznikla roku 2015. Škola je bohatá a moderní, ale slyšela jsem příběhy o tom, jak se ostrov, na kterém stojí, pomalu potápí. Plánuji proto pro jistotu zapíchnout tyčku ke břehu a pozorovat, jestli stoupá hladina vody.


Naivně jsem si představovala, jak se před odletem naučím základní čínské fráze. Půjčila jsem si dvě učebnice čínštiny a stáhla několik aplikací. Nedostala jsem se bohužel dál než k nihao. Poslední dny jsem strávila hraním Vltavy na housle na Václaváku s Áďou, pečením Sansiných citronových koláčků, vyřazováním věcí, návštěvou ZOO, vyřizováním víza a sledováním Harryho Pottera.

Pokusily jsme se o maraton všech osmi filmů. Zabijáckých 19,5 hodiny!

Získat vízum není jenom tak. Proces trval dva měsíce vyplňování formulářů, psaní mailů a čekání ve frontách na konzulátu. Nakonec mě to ale bavilo. S jedním pánem jsme čekali na sejmutí otisků prstů. Za přepážkou nikdo nebyl, takže nám to přišlo podezřelé. Ptali jsme se každých 5 minut, kdy někdo přijde a vždy se nám dostalo odpovědi: "Wait a moment." Moment se sice protáhl na dvě hodiny, ale pán byl upovídaný, a tak čekání uběhlo rychle.

Už se těším až si zabydlím svou část pokojíčku, přidám se ke školnímu orchestru s vypůjčenými houslemi (Vážně mi půjčí housle!), podívám se do laborek nebo se projedu po Changshu na kole! Uvidíme se v Číně. :-)

~ Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat