pátek 27. října 2017

Ulab a angína

Tento týden jsme slavili svátek Diwali. Přijel dokonce šéf kuchař z Indie a dva dny jsme měli VYNIKAJÍCÍ indické jídlo.

Plánovala jsem přidat se k Recycling, ale na Zhi Xing Fair mě zaujal Ulab a jsem opravdu moc ráda, že jsem se přidala. V pátek jsme s biochemickým oddělením poprvé navštívili jednu ze škol a bylo to husťácký.


Děti byly nadšené víc než jsem čekala (obzvlášť, když uviděli Aronu ze Senegalu, úplně začaly skákat, ječet a tleskat, nemohla jsem se přestat smát), zvídavé a vůbec se nestyděly mluvit anglicky, jak jsem si původně myslela. Po dvojicích jsme skupinkám o čtyřech devítiletých dětech ukazovali jak funguje pH. S Danche jsem ale zjistily, že je ještě víc baví míchat obarvený ocet se sodou, a tak jsme je nechaly.


Zajela jsem si poprvé do univerzity na kole na nákup. Kola jsou v dobrém stavu. Jen si nedokážu představit, jak na nich jede dvoumetrový Fiyin. I když jsem vytáhla sedátko nejvýš jak to šlo, pořád jsem nemohla natáhnou nohy na šlapkách.

Večer jsme si s Yuan pustily Popelku a objednaly jídlo, na které jsme čekali u brány přes půl hodiny, protože ten pán z roznášky dojel omylem až do univerzity. Mezitím si s námi povídali sekuriťáci. Jsou fakt vtipní. Naučily jsme je říkat Study hard a Be positive. Chtějí to říkat studentům, co se vrací do školy.

Dostala jsem angínu. Hned mě poslali do nemocnice, kde mi předepsali šedesát malých podivných skleněných lahviček s hnědou tekutinou (ne, díky) a antibiotika. Dneska jsem byla na kontrole, jestli jsem uzdravená a mohu na Project Week. Předepsali mi další antibiotika a zítra odjíždím! To by mě teda super mrzelo, kdybych nemohla jet. Nějak bych se tam propašovala.

Být nemocný tady není vůbec sranda. Sestřička mě uvolnila jenom na jeden den a i ten den jsem radši šla do několika hodin, napsat si testy.

Zúčastnila jsem se semináře o spánku (podle průzkumu nikdo na škole nespí dostatečně, 3% se k dostatečnému blíží a zbytek je ztracený) a teď jsem se vrátila z promítání filmu Dheepan, který je o životě uprchlíků ze Srí lanky. Moc doporučuju.


Měla jsem svou první FOA (Further Oral Activity), která bude tvořit 15% mé výsledné známky z Angličtiny. Myslím, že se líbila. Část jsem měla jako drama (sehnala jsem si i kostým) a část jako prezentaci. Taky jsem psala test z matiky, biologie a čínštiny.

Hráli jsme Killer game. Každý dostane papírek se jménem a pusou na tvář zabíjí své oběti. Pokud vidíte někoho zabíjet, můžete říct I see you a oběť žije dál. Kdo má nejvíc papírků vyhrává. Lidi to dost prožívali. Umřela jsem pár hodin před koncem hry. :-(

S Jingyi jsme vykoupili celý Jimailong. Nakoupily jsem 185 pidi svačinek a lízátek pro děti, které budeme učit.

Global Issue Forum od Hset Hset a Wutt z Myanmaru.

V čínštině se učíme představovat členy rodiny a všichni jsou hrozně překvapení, když zjistí, že nás je 6 sourozenců.

Blíží se Halloween! Děti zaměstnanců školy chodily po pokojích koledovat v roztomilých převlecích a měli jsme výborný dýňový koláč k obědu. Pořádně ho ale oslavíme až se vrátíme z Project Weeku.



ŠOK TÝDNE:
Sekuriťáci jsou moc milí a pořád vtipkují, ale stal se nám s nima takový nepříjemný incident. Jednu studentku pronásledoval pes a trochu ji poškrábal a pokousal a když jim to přišla oznámit, jen aby věděli, tak toho psa zkopali a zabili. Pár studentů to vidělo a pak se to hodně řešilo.

~ Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat